Veelgestelde
vragen

1. Wat is de leveringstermijn? 

Uw bestelling wordt binnen de 3 à 4 werkdagen geleverd.

2. Waar leveren jullie? 

Overal in België en Nederland.

3. Wat zijn de leverkosten? 

De leverkosten bedragen steeds € 9,95 zowel voor levering in Nederland als in België. Bij bestellingen boven € 100 is de levering gratis.

4. Wie levert mijn bestelling? 

Bpost voor bestellingen in België, DPD voor bestellingen in Nederland.

5. Wat als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling geleverd wordt? 

Bpost en DPD zullen bij afwezigheid het pakket nog een tweede maal aanbieden. Bij Bpost is daarna uw pakket gedurende 14 kalenderdagen op te pikken bij het door Bpost aangewezen postpunt bij u in de buurt. Bij bestellingen geleverd door DPD (Nederland), heeft u deze mogelijkheid niet. Indien u uw bestelling na twee aanbiedingen nog niet in ontvangst heeft kunnen nemen, dan is de bestelling teruggezonden naar Baeten VINOPOLIS. Dan dient u contact op te nemen met Baeten VINOPOLIS.

6. Op welke manieren kan ik betalen? 

Via kredietkaart, bancontact of iDeal.

7. Kan ik ook pas betalen bij levering? 

Nee, dat is niet mogelijk.

8. Wat als ik van adres ben gewijzigd? 

Dan verandert u de gewijzigde gegevens bij “Mijn account”.

9. Ik ben mijn paswoord vergeten, wat nu? 

Dan klikt u op “Wachtwoord vergeten”.

11. Onder welke voorwaarden kan ik mijn aankoop terugsturen? 

Indien de bestelde producten niet aan de verwachtingen van de klant voldoen (breuk, beschadiging of verkeerde producten), kan de klant de goederen in de ongeopende en originele verpakking binnen 14 werkdagen na ontvangst terugsturen en dit mits overhandiging van uw bestelbon en de leveringsnota van de verzendingsdienst.


Wij zullen uw bestelling terugbetalen uitgezonderd de verzendkosten, zodra wij het geretourneerde artikel ontvangen. U zal de verzendingskosten betalen om het product terug te sturen. Gepersonaliseerde producten vallen echter niet onder deze regeling.

12. Wat als mijn fles wijn kurksmaak heeft? 

Wanneer een fles kurksmaak heeft, kan de koper deze altijd teruggeven tot 6 maanden na aankoop. Fles niet leeggieten zodat deze kurksmaak nog kan worden vastgesteld. In dit geval wordt ook de geopende fles vergoed. Neem hiervoor direct contact op met ons op info@baetenvinopolis.be.

13. Moet ik de terugzendkosten zelf voor mijn rekening nemen? 

Ja, deze worden niet gedekt door Baeten Vinopolis.

14. De wijn loopt niet uit het kraantje, wat moet ik doen? 

  1. Controleer de stikstoffles - het kan zijn dat deze leeg is of niet open staat.
  2. Controleer de druk van de manometer - het kan zijn dat deze té laag staat. Deze kan u verhogen door de moer naar rechts te draaien.

    Wit - Rosé (1 - 1,5 bar)
    Rood (0,5 - 1,2 bar)
    Schuimwijn (2,2 bar) 
  3. Controleer de kraantjes (aan de tapkop/aan de manometer) - het kan zijn dat deze niet open staan.
  4. Controleer de noodkleppen op de manometer - indien hier gas vrij komt en er een hels lawaai waarneembaar is, dan is de druk te hoog (boven 3 bar) en moet men deze verlagen. Deze kan u verlagen door de moer naar links te draaien.
  5. Indien de druk goed staat en de stikstof doorgaat naar de tapkop, dan is het kegeltje in de tapkraan defect en dient deze vervangen te worden.

Heeft u een tapinstallatie met koelbak? Dan kan het (ook) zijn dat de volgende situaties zich voordoen:

  1. Controleer de koeler - het kan zijn dat deze toe zit met ijs wat voor blokkering van de wijn zorgt (bevriezing).
  2. Controleer de thermostaat - het kan zijn dat deze té laag staat of dat deze defect is.

15. De wijn loopt zeer langzaam of slechts uit één kraantje, wat moet ik doen? 

Dit wilt zeggen dat de stikstoffles leeg is. Gelieve deze te vervangen.
Wanneer de stikstoffles leeg is kan het zijn dat u wel nog wijn kunt tappen van de overige volle vaten, maar niet meer van de vaten waarvan al veel wijn getapt is. Dit komt door de druk die zich nog in de wijnvaten bevindt (volle vaten).

16. De wijn is niet op temperatuur, wat moet ik doen? 

Taptonsysteem: Dan kan het zijn dat de volgende situaties zich voordoen:

  1. Controleer de stroomtoevoer - het kan zijn dat de stekker niet in steekt.
  2. Controleer de thermostaat - deze moet op het maximum staan.
    Zoniet, trek de stekker uit en wacht 5 minuten nadat u de thermostaat op het maximum gezet heeft.
  3. Controleer de compressorventilator - indien deze blijft draaien, dan wilt dit zeggen dat: De thermostaat defect is OF dat het gas van de stikstoffles wegloopt.
  4. Controleer de compressorventilator - indien deze NIET draait, dan wilt dit zeggen dat de thermostaat defect is.

Vaste zuil systeem: Dan kan het (ook) zijn dat de volgende situaties zich voordoen:

  1. Controleer de rooster - deze moet proper zijn.
  2. Controleer de koeling - zorg dat hier lucht ventileert.

Controleer de pythonpomp - deze moet blijven draaien, indien dit niet het geval is dan is de zuil té warm.

17. De fles stikstof loopt té vlug leeg, wat moet ik doen? 

  1. Controleer de "O"-ring - bevindt deze zich nog tussen de kraan en de hogedrukslang?
  2. Controleer de "O"-ring - is deze nog intact? Het kan zijn dat deze een kras heeft.
  3. Controleer de moer - zorg dat deze voldoende aangedraaid is.
  4. Controleer de noodkleppen op de manometer - indien hier gas vrij komt en er een hels lawaai waarneembaar is, dan is de druk te hoog (boven 3 bar) en moet men deze verlagen. Deze kan u verlagen door de moer naar links te draaien.
  5. Controleer de leiding - het kan zijn dat deze beschadigd is (vaak aan de tapkop).Dit probleem kan men vlug verhelpen door het beschadigde stukje af te knippen of door de leiding in te korten.
  1. Controleer de kraan van de stikstoffles - indien hier stikstof uit komt dan dient men deze fles te vervangen en het defect aan te geven bij Baeten Vinopolis.